تولید ورق وکیوم پلاستیک

در مجموعه وکیوم پلاستیک پویا تولید ورق های وکیومی بصورت خدماتی به همکاران وکیوم کار عزیز تحویل داده میشود و ورق ها در ابعاد مختلف و رنگ بندی مختلف و ضخامت های مختلف و با کیفیت از فشردگی ، قابلیت کشسانی بسیار بالا برخوردار هستند.
انواع تولید وکیوم پلاستیک :

1 : آجدار
2 : ساده

ورق های ABS

ورق های ABS، بدلیل خواص خوب مکانیکی،مقاومت شیمیایی و فرایند پذیری آسان بطور گسترده ای در فرایند های قالبگیری تزریقی ، اکستروژن و وکیوم فرمینگمورد استفاده قرار می گیرند.

ظاهر براق و وکیوم فرمینگ آسان و طبیعی رزین ورق ABS عامل اصلی برای استفاده از این مواد در تولید ورق و محصولات ترموفرمینگ شده است.

کابین داخلی یخچال و قاب درب آن از جمله محصولات این فرایند بشمار می آیند. در مورد کابینهای بزرگ داخلی یخچال که طراح پیچیده تری دارند، نیاز است که از رزین های ورق پلاستیک ABS بهبود یافته جهت داشتن کارایی و خواص لازم برای ترموفرمینگ استفاده گردد.

ورق های PP

PP ، پلی پروپیلن (PP) با پلیمریزاسیون گاز پروپیلن تولید می شود. هزینه مواد اولیه آن نیز مانند پلی اتیلن پائین است.

تفاوت مولکول PP با PE تنها در یک اتم کربن اضافی در مونومر گازی می باشد که این ساختمان متفاوت مونومر اولیه سبب ایجاد شاخه های جانبی یکنواخت تر می شود که در نتیجه آن، ماده حاصل دارای خواص فیزیکی و شیمیایی یکنواخت تری است.

حضور گروه متیل (CH3) در زنجیره پلیمر سبب محدود شدن چرخش زنجیره اصلی و در نتیجه کاهش انعطاف پذیری و افزایش استحکام می گردد.

ورق های HIPS

HIPS ، استحکام بالا، قالبگیری خوب به همراه توانایی فرایند پذیری مجدد با حفظ پایداری ابعادی و دمائی، رنگ پذیری، چسبندگی و چاپ پذیری باعث شده است که رزین HIPS به عنوان یکی از ۵ رزین اصلی درکاربردهای الکتریکی، ترکیبات ساختمانی و اجناس عمومی مطرح گردد.

HIPS به عنوان یک رزین غیر کریستالی دارای خواص متنوعی مانند رزین های PE, PP و…. می باشد.

در مورد ساختار مولکولی، با تغییر درجهت کریستالیزاسیون، تغییر قابل توجهی در خواص و ابعاد رزینهای HIPS به وجود نمی آید. علاوه بر آن پلیاستایرن با ویسکوزیته مذاب کم در اثر گرما، فرایند ، ترموفرمینگ و شکل دهی اسفنجی (توده ای) به آسانی تخریب نمی گردد.

ورقهای AIDA-HIPS از مقاومت ضربه ای و گرمائی عالی و قالبگیری فوق العاده ای بر خوردارند. علاوه برآن امکان فرایند این ورقها با روش های مختلف قالبگیری میسر می باشد.

ورق های ساده

وکیوم فرمینگ را توسط فرم دهی به ورق ها تولید می کنند که به وسیله حرارت مستقیم یا القائی و تخلیه هوای بین ورق و قالب را وکیوم فرمینگ می گویند.

ورق های آجدار

وکیوم فرمینگ را توسط فرم دهی به ورق ها تولید می کنند که به وسیله حرارت مستقیم یا القائی و تخلیه هوای بین ورق و قالب را وکیوم فرمینگ می گویند.