تولید قطعات وکیوم پلاستیک

تولید قطعات وکیوم پلاستیک

وکیوم پویا ۰۹۱۲۵۴۵۱۲۶۷

تمامی مراحل تولید قطعات وکیومی در مجموعه وکیوم پلاستیک پویا که عبارتند از :

1: تولید ورق در ابعاد و ضخامت های مختلف
2: تولید قطعات وکیومی
3: برش قطعات وکیومی
4: بسته بندی قطعات وکیومی

ابعاد تولیدات تا 2.5 متر و ضخامت کار تا 6.5 میل در نگهای مختلف انجام میشود

1- مشاوره، طراحی و ساخت قالب

در فرایند وکیوم فرمینگ ابتدا باید مشاوره صورت گیرد تا مشخضات، نوع ورق پلاستیکی و اندازه های قطعه یا بسته بندی مشخص شود. سپس با توجهب به تمامی این موارد قالب طراحی و ساخته می شود. قالب ها اغلب از جنس آلومینیوم می باشند و با دستگاه سی ان سی ساخته می شوند.

2- قالب بندی

ابتدا قالب مورد نظر در قسمت قالب بند قرار گرفته و سپس ورق پلاستیکی در ورق گیر قرار می گیرد.

3- بستن ورق یا فیلم

در اینجا ورق پلاستیکی که از جنس PVC، HP، PET، ABS، هایمپکت، کریستال یا … می باشد در ورق گیر قرار می گیرد. ورق گیر باید به قدر کافی محکم باشد تا اطمینان حاصل شود که ورق پلاستیکی در طول فرایند شکل گیری محکم نگه داشته می شود. و سپس نسبت به ضخامت ورق پلاستیکی (۶ میلی متر یا ۱۰ میلی متر) باید گرمای مناسبی به آن داده شود.

4- گرمایش

سپس ورق پلاستیکی، توسط یک هیتر که در یک صفحه بالای ورق نصب شده، گرمای کافی می بیند تا نرم و انعطاف پذیر شود. به منظور دستیابی به بهترین نتیجه شکل دهی، باید کل سطح ورق پلاستیکی بطور یکنواخت و مناسب گرم شود. برای رسیدن به این هدف باید تنظیم کننده های دما و مدت زمان گرمایش در دستگاه ما موجود باشد. برای ورق های پلاستیکی ضخیم، گرمایش زیاد و هیتر قوی مورد نیاز است.

5- شکل دهی خلاء (وکیوم فرمینگ)

هنگامی که ورق پلاستیکی به طور مناسب حرارت داده شد، آماده شکل دهی و قالب گیری می باشد.
در این مرحله قالب سرد با ورق گرما دیده و انعطاف پذیر تماس پیدا می کند و بلافاصله یک پمپ وکیوم (خلاء) هوای بین ورق و قالب را تخلیه می کند. سپس ورق بطور کامل روی قالب می نشیند و شکل قالب را به خود می گیرد.

6- خنک سازی و آزاد کردن (فوت)

ورق پلاستیکی پس اتمام شکل گیری باید قبل از آزاد شدن توسط خنک کننده ، خنک شود. برای سرعت بخشیدن به این مرحله فن و پیستولت های اتوماتیک باد وجود دارد که پس از اتمام شکل گیری مورد استفاده قرار می گیرند.
پس از خنک شدن می توان ورق را از قالب توسط فوت جدا نمود.

7 – برشکاری، حذف اضافات و مونتاژ (آخرین مرحله)

هنگامی که ورق شکل گرفت و خنک شد بعد از جدا سازی از قالب، اضافات ورق برش داده می شود و اگر نیاز به موارد دیگر مانند سوراخ کردن، چاپ و مونتاژ باشد، این موارد نیز اعمال می شود، تا محصول نهایی به دست آید.

قطعات وکیومی ساده

به طور معمول ساخت قالب های وکیوم فرمینگ به دو شکل استفاده ازروش ماکت سازی و یا ساخت قالب از طریق استفاده از دستگاه سی ان سی انجام می شود

قطعات وکیومی طرح دار

به طور معمول ساخت قالب های وکیوم فرمینگ به دو شکل استفاده ازروش ماکت سازی و یا ساخت قالب از طریق استفاده از دستگاه سی ان سی انجام می شود